EFQM

اجرای جایزه ملّی بهره‌وری و تعالی سازمانی از سال 1382، این امکان را فراهم کرده‌است که بسیاری از سازمان‌های ایرانی با مدل تعالی سازمانی (EFQM) آشنا شده و از آن به عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی در سازمان خود استفاده کنند. حضور فعال سازمان‌ها در فرایند جایزه ملّی بهره‌وری و تعالی سازمانی نشانگر این است که سازمان‌های برتر ایرانی قصد دارند تا خود را با دیگر سازمان‌ها مقایسه کنند تا به این ترتیب گام‌های بلندتری را در مسیر تعالی برداشته و ضمن افزایش توان رقابتی، بر پایداری سازمان خود افزوده و در تحقق اهداف سازمانی به موفقیت‌های بیشتری دست یابند. 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com


استاندارد IWA2 : 2007

استاندارد راهنمای IWA2 به موسسات آموزشی کمک می کند تا سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001 را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص این گونه موسسات طرح ریزی و پیاده سازی کنند

با استفاده از سیستم مدیریت کیفیت می‌توان کلیه فرایندهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر خدمات آموزشی قابل ارائه تاثیرگذارند را تحت کنترل قرار داد تا اطمینان حاصل شود که خدمات ارائه شده، نیازها و انتظارات آموزش‌گیرندگان و مراجع قانونی را برآورده می‌نمایند.
پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت IWA2 در یک مرکز آموزشی منجر به ایجاد یک رویکرد نظام‌مند در سازمان به منظور شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازها وانتظارات مشتریان شده که بر اساس این شناخت، برنامه‌های آموزشی و تحصیلی موسسه طراحی و ارائه می‌شوند.

دامنه کاربرد استاندارد IWA 2:2007

کلیه سازمان‌های ارائه دهنده خدمات آموزشی در کلیه سطوح شامل مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، مراکز ارائه دهنده آموزش‌های از راه دور، مکاتبه‌ای و الکترونیکی می‌توانند از این استاندارد استفاده نمایند.

مزایای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA 2: 2007

تثبیت جایگاه سازمان آموزش‌دهنده در محیط اجتماعی- اقتصادی مربوط به حوزه فعالیت خود
حصول اطمینان از انطباق با الزامات قانونی و حرفه‌ای
ارتقاء تصویر سازمان در جامعه و افزایش اعتماد مشتریان
اثبات تعهد مدیران ارشد سازمان به بهبود مداوم فرایندها و خدمات خود و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه
بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌های ناشی از کیفیت پایین 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com

استاندارد IWA1 : 2005

استاندارد راهنمای IWA1 به مراکز درمانی کمک می کند تا سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001را متناسب با شرایط و ویزگی های خاص این گونه مراکز طرح ریزی و پیاده سازی کنند

دامنه کاربرد استاندارد  IWA 1:2005:

کلیه سازمان‌های مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات و محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت می‌نمایند شامل مراکز آموزشی و پژوهشی، بیمارستان‌ها، ادارات و مراکز نظارتی و سایر سازمان‌های مرتبط بدون توجه به نوع، اندازه و محصول یا خدمتی که ارائه می‌نمایند  و تولیدکنندگان/ توزیع‌کنندگان محصولات دارویی
معرفی :

با توجه به اهمیت فرایندها و خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی، الزامات سیستم مدیریت کیفیت در این مراکز به شکل متفاوتی نسبت به سایر صنایع و بخش‌های کسب و کار تفسیر می‌شوند.
استاندارد IWA 1 به دلایل زیر فرایندهای سیستم مدیریت کیفیت و تعامل میان این فرایندها را با یک نگاه تخصصی و به صورت خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است:

در فرایند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بیمار به شکل فیزیکی و فکری در فرایند ارائه خدمات (درمان) حضور دارد. در نتیجه، درمان بیمار (ارائه خدمات) مبتنی بر تعامل مستمر بین متخصص مربوطه و بیمار می‌باشد.
ممکن است مشتری دارای دانش ناچیزی در خصوص جنبه‌های تخصصی خدمات قابل ارائه باشد. در نتیجه رابطه میان متخصص و بیمار از حیث مسائل تخصصی رابطه متوازنی نمی‌باشد و متخصص تاثیر بیشتری در شکل و نوع خدمات قابل ارائه دارد. 

معمولاً خرید و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارای دو شکل جداگانه‌ می‌باشند (شرکت بیمه‌ خریدار خدمات می‌باشد و بیمار این خدمات را دریافت می‌نماید) در نتیجه ارائه‌دهنده خدمات باید نیازهای کیفی دو مشتری عمده خود را در نظر بگیرد؛ بیمار و خریدار خدمات.

خدمات بهداشتی و درمانی دارای پیچیدگی‌هایی در روابط و تعاملات میان بیماران، متخصصین، تامین‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمه، صنایع و مراجع دولتی می‌باشند. علاوه بر این، خدمات بهداشتی و درمانی در معرض تغییرات سریع فناوری نیز قرار دارند.
با استفاده از سیستم مدیریت کیفیت می‌توان کلیه فرایندهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه تاثیرگذارند را به منظور بررسی اینکه آیا الزامات را برآورده نموده‌اند یا خیر، تحت کنترل قرار داد.
هدف از تدوین راهنمای جداگانه برای "مراکز بهداشتی و درمانی" به شرح زیر می‌باشد:
بهبود کیفیت و ایمنی خدمات بهداشتی و درمانی
بهبود فرایندها به منظور افزایش ارزش افزوده برای سازمان و مشتری
ارتقاء تصویر سازمان در جامعه، افزایش اعتماد مشتری و دسترسی به ابزاری جهت ارزش‌گذاری بر کیفیت
یکپارچگی با رویکرد نگاه تخصصی و بخشی در استانداردهای بین‌المللی مربوط به سیستم‌های مدیریت کیفیت که پیشتر در سایر بخش‌های صنعتی و خدماتی استانداردهای تخصصی مشابهی عرضه شده بودند


مزایای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA 1: 2005:

بهبود کیفیت خدمات
حصول اطمینان از انطباق با الزامات قانونی
بهبود شایستگی‌ها و محیط کار کارکنان
بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌های ناشی از کیفیت پایین 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com

ایزو 10668

دارایی های نامشهود بسیار با ارزشند و برند هر سازمان از ارزشمندترین آنهاست که کمتر کسی نیز آنرا درک کرده است. تعیین ارزش برند به نحوی که موثق باشد کار گرانقدریست. این استاندارد بین المللی رویکردی مناسب و معتبر به ارزش گذاری برند ارائه می دهد و از جنبه های مالی، رفتاری و قانونی به آن می پردازد.
مقوله ارزش‌گذاری برند در دنیا تا سال 2010 به روشهای مختلفی انجام  می‌شد، با توجه به تتوع و بعضا تضاد یا عدم هم‌پوشانی این روشها، نتایج غیر قابل اتکاء و متفاوت بود. کمیته تخصصی ارزش‌گذاری برند در موسسه ISO با عضویت نمایندگان 3 شرکت برتر فعال در این حوزه در سال 2010 شکل گرفت و خروجی آن در سپتامبر 2010 منجر به انتشار استاندارد بین‌المللی ISO10668 :2010 -Brand Valuation (استاندارد ایزو 10668) گردید. 
ایزو 10668 توسط کمیته پروژه ISO/PC 231 مدیریت انرژی سازمان ایزو تهیه گشته است.
این استاندارد بین المللی تعیین کننده الزاماتی پیرامون رویه ها و روشهای اندازه گیری ارزش مادی برند می باشد.
در این استاندارد بین المللی چارچوبی برای ارزش گذاری برند مشخص می شود نظیر اهداف، مبناهای ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، روشهای ارزش گذاری و یافتن  داده ها و فرضیات کیفی را در بر می گیرد. همچنین روشهای گزارش‌دهی درباره نتایج ارزش گذاری را عنوان می کند.
ارزش گذاری برند بسته به موقعیت سازمان می تواند برای اهداف زیر استفاده شود:
 تامین منابع مالی و جذب شریک تجاری
 ارزش گذاری سهام و ورود به بازار بورس
 اخذ وام و تسهیلات بانکی
 برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت برند
 درج در گزارشات مالی و حسابداری
 پرداخت خسارت، دیون و ورشکستگی
 استفاده در دعاوی حقوقی و قضایی 
شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088

ایزو 31000

سازمان ها با هر نوع و اندازه ای با دامنه ایی از ریسک هایی مواجه هستند که ممکن است بر دستیابی آن ها به اهدافشان تأثیر بگذارد. این اهداف ممکن است به دامنه ایی از فعالیت های سازمان از فعالیت های استراتژیک اولیه تا فعالیت های عملیاتی آن، فرآیندها و پروژه ها مربوط باشد و بر حسب اثرات اجتماعی، محیطی، تکنولوژی، برآمدهای ایمنی و حفاظتی، تجاری، مالی و معیارهای اقتصادی در کنار اثرات گروهی، فرهنگی، سیاسی و اعتباری منعکس شود.
تمام فعالیت های یک سازمان که با ریسک همراه است باید مدیریت شود. فرآیند مدیریت ریسک به تصمیم گیری هایی کمک می نماید که همراه با در نظر گرفتن عدم قطعیت و امکان وقوع حوادث و رویدادهای (عمدی و غیرعمدی) آتی و اثرات آن ها بر اهداف مورد توافق است. مدیریت ریسک در بردارنده ی روش های سیستماتیک و منطقی برای:
 برقراری ارتباط و مشاوره در سرتاسر این فرآیند
• تدوین زمینه برای شناسایی، تحلیل، ارزیابی و مواجهه با ریسک مربوط به هر فعالیت، فرآیند، عملکرد یا محصول
• پایش و مرور ریسک ها
 گزارش دادن و ثبت کردن نتایج به صورت مناسب می باشد. 
مدیریت ریسک در واقع  شناسایی، ارزیابی و اولویت بندی خطرات است، که به دنبال آن کمترین میزان خسارت و بیشترین زمان برای جلوگیری از وقوع خسارت را به همراه خواهد داشت.  استاندارد ISO 31000 نیز این براین موضوع تاکید دارد که شرکتی که این استاندارد را برای محصول خود دریافت کرده است تا چه میزانی مدیریت ریسک ها و مواجهه با آن ها را پیش بینی و تحلیل کرده است. هدف این استاندارد انعکاس نمونه های مناسب و متداول در انتخاب و استفاده از تکنیک های ارزیابی ریسک است و به مفاهیم جدید یا استنتاج شده ای که به سطح قابل قبولی از اجماع حرفه ای نمی رسد، اشاره نمی کند.
استاندارد 31000 می تواند در طول حیات یک سازمان و در مورد دسته وسیعی از فعالیتها از جمله فعالیتهای استراتژیک و تصمیم گیری، عملیاتی، فرایندی، عملکردی، پروژه ای، تولیدی، خدماتی و مالی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این استاندارد می تواند در مورد هر نوع ریسکی با انواع پیامدهای اعم از مثبت و یا منفی مورد استفاده واقع شود. اگر چه استاندارد 31000 نوعی خط مشی کلی و عمومی در مدیریت ریسک ارایه می کند ولی هدف آن یکسان سازی مدیریت ریسک در همه سازمانها نیست. طراحی و پیاده سازی برنامه های مدیریت ریسک و چارچوبهای آن باید بر اساس نیازها و شرایط ویژه هر سازمان و یا اجتماع از نظر عملکردی، مالی، عملیاتی، پروژه ای، ساختاری، محتوایی و اهداف و مقاصد مورد نظر باشد. هدف این استاندارد هماهنگ کردن فرایندهای مدیریت ریسک در استانداردهای جهانی موجود و آتی می باشد. این استاندارد در واقع برای کمک به سازمانها و شرکتها و دولتها به منظور تهیه برنامه های مدیریت ریسک متناسب با شرایط خودشان طراحی شده است. سازمان جهانی استاندارد توصیه کرده است که سازمانها و جوامع باید تلاش نمایند تا این دستور العملها را به صورت بخشی از سیستم مدیریتی خود مورد استفاده قرار دهند و در تهیه سیستم مدیریت ریسک خود همت گمارند. این استاندارد به سازمانها کمک می کند تا بتوانند در شرایط ریسکی برنامه ریزی بهتری داشته و در صورت بروز حوادث به صورت بهتری نسبت به آنها واکنش نشان داده و در زمان کوتاه تری بهبود یابند. 
شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088