ایزو 22000

ایزو 22000

ایزو 22000 استاندارد جهانی است که ویژگی های سیستم مدیریت و ایمنی غذا را تعریف می کند که همه سازمان های غذایی را در زنجیره غذایی از " زمین کشاورزی تا چنگال غذاخوری" را شامل می شود.

مزایای ایزو 22000 چیست؟

پروسه های شناخته شده جهانی را در شرکت شما معرفی می کند

در زمینه کنترل خطرات به تامین کنندگان و سهامداران اطمینان می دهد.

این کنترل خطرات را در زنجیره تامین قرار می دهد.

شفافیت حسابرسی و مسئولیت را ارائه می دهد.

سیستم شما را دائما تقویت و به روز می کند بنابراین بصورت موثری باقی می ماند.

برنامه مشاور متحد

حمایت و توصیه های بیشتری برای گرفتن گواهی از "برنامه مشاوره " کمک بگیرید.

ایزو 22000 استاندارد جهانی است که ویژگی های سیستم مدیریت ایمنی غذا را تعریف می کند که همه سازمان های غذایی را در زنجیره غذایی از " زمین کشاورزی تا چنگال غذاخوری" را شامل می شود.

 

مزایای ایزو 22000 چیست؟

 

فرایند های شناخته شده جهانی را در شرکت شما معرفی می کند

 

در زمینه کنترل خطرات به تامین کنندگان و سهامداران اطمینان می دهد.

 

این کنترل خطرات را در زنجیره تامین قرار می دهد.

 

شفافیت حسابرسی و مسئولیت را ارائه می دهد.

 

سیستم شما را دائما تقویت و به روز می کند بنابراین بصورت موثری باقی می ماند.

TS EN ISO 22000:2006 سیستم های مدیریت ایمنی غذا

TS EN ISO 22000:2006 (سیستم مدیریت ایمنی غذا) سیستم مدیریت یکسانی می باشد که برای از بین بردن ریسک نقاط کنترل حیاتی تولید غذا عمل می کند. این سیستم مطابق با راهکار "پیشگیرانه" بوجود آمده است. یک راهکار سیستماتیک دارد که هدف آن از بین بردن خطرات سلامتی انسان در تولید غذا می باشد. گواهی FSMS نشان می دهد که شرکت همه الزامات ایمنی غذایی را دارد بنابراین سیستم FSMS همه عوامل خطر را بر سلامت مشتری از بین می برد.

با بکارگیری سیستم مدیریت ایمنی غذا خواهیم داشت:

شرکت در مورد محصولات خود بین مشتریان اعتماد بدست می آورد

هزینه بازگشت محصولو بازیابی بازار به حداقل می رسد

کارایی بیشتر خواهد بود.

خرید مواد نامناسب به حداقل می رسد.

گواهی بین المللی ایزو 22000

 

گواهی ایزو 22000 نشان دهنده تعهد ایمنی غذایی با زنجیره تامین بمنظور ارائه محصولات غذایی سالم به مشتری نهایی است

 

این استاندارد در چاچوبی از سیستم مدیریت ساختاری عمل می کند و در فعالیت های کلی مدیریت سازمان فعال است، انسجام کارامد و انطباق بی نظیری با سیستم های مدیریت کیفیت مثل ایزو 9001 دارد. برای تایید ویژگی های ایزو 22000 ، گواهینامه های کنونی برای ارزیابی سازمان ها با توجه به ویژگی های ایزو 9000 و HACCP( تحلیل خطر و نقاط کنترل حیاتی) می توانیم به سازمان ها ی زنجیره غذایی  راهکار سنجیده ای  ارائه دهیم که با نیاز آنها متناسب است. ایزو 9001:2008 با HACCP یا ایزو 22000:2005  . ما با انواع سازمان ها همکاری می کنیم تا خدمات ارزیابی در بخش های زنجیره غذایی فراهم بیاوریم که شامل موارد زیر است:

 

کشاورزان ماکیان – امکانات فراوری غذا – تولید کنندگان غذا – هتل داران – رستوران ها

ایزو 22000 – سیستم های مدیریت ایمنی غذایی

 

 

    ایزو 22000 استاندارد بین المللی می باشد که ویژگی های سیستم مدیریت ایمنی غذا را تعریف می کند که همه سازمان ها را در زنجیره غذایی شامل  می شود  " از زمین کشاورزی تا چنگال غذاخوری" این استاندارد عوامل کلیدی معروفی را ترکیب می کند تا از ایمنی غذایی در زنجیره غذا مطمئن شود که شامل: ارتباط اینتراکتیو ( فعال درونی) ، مدیریت سیستم ،کنترل خطرات ایمنی غذایی با برنامه های پیش شرط و طرح های HACCP، پیشرفت مداوم و به روز کردن سیستم مدیریت  ایمنی غذایی

ایزو 22000ایزو 22000 چیست؟

 

ایزو 22000 استانداردی است که شما را در مدیریت ایمنی مواد غذایی یاری می دهد. این استاندارد بین المللی ویژگی های سیستم مدیریت ایمنی غذایی را دارد که شامل ارتباطات داخلی، مدیریت سیستم ، برنامه های پیش نیاز و اصول HACCP را مشخص می کند.

 

چه کسی می تواند از ایزو 22000 استفاده کند؟

 

ایزو 22000 اولین استانداردی است که همه قسمت های زنجیره تامین غذا می توانند استفاده کنند، از زمین کشاورزی تا چنگال غذاخوری". این ایزو شامل تامین کنندگانی از محصولات و خدمات غیر غذایی مثل تمیز کاری، سازندگان تجهیزات و شرکت های حمل و نقل نیز می باشد. ایزو 22000 برای هر شرکتی در اندازه کوچک ، متوسط و بزرگ مناسب است حتی یک نانوایی با 10 کارگر باشید یا یک شرکت بسته بندی یا یک تولید کننده غذای بین المللی یا یک سوپرمارکت این ایزو مناسب است.

 

مزایا

 

نشان دادن تعهد- این ایزو به شما کمک می کند تا خطرات و ریسک های ایمنی غذایی را مدیریت کرده و با این جمعیت ارتباط برقرار کنید.

 

اعتماد سهامداران – اگر شرکای تجاری به شما اعتماد کنند، مشتریان و قانونگذاران نیز اعتماد می کنند.

 

یکپارچگی آسان-  این ایزو شکل مشابهی همانند استاندارد های دیگر دارد که شامل ایزو 9001 و ایزو 14001 می شود. بنابراین ادغام آن با استانداردهایی که هم اکنون با آن کار می کنید آسان است

 

ارائه دهنده گزینه های گوناگون: ایزو 22000 در زنجیره تامین غذای جهانی شناخته شده است. تولید کنندگان بزرگ مواد غذایی تمایل بسیاری به ایزو 22000 دارند.

 

صرفه جویی در زمان و پول- در این زمان بیشتر سازمان ها نیاز به استاندارد های غذایی بیشتری دارند. این مساله به این معنی است که بین استاندارد ها همپوشانی وجود دارد. و برای بدست آوردن آنها باید زمان و وقت بیشتری صرف کنید. ایزو 22000 ابزاری برای همسان سازی همه HACCP ها است.

ایزو 22000  سیستم مدیریت ایمنی غذا

 

ایزو 22000 استاندارد جهانی برای تضمین گسترده زنجیره تامین غذای سالم بوده و چارچوبی از ویژگی های همسان جهانی برای راهکار جهانی مورد نیاز فراهم می آورد.

 

یکی از مزایای مهم بدست آمده این است که ایزو 22000 بکارگیری  سیستم HACCP Codex Alimentarius (تحلیل خطرات و  نقاط کنترل حیاتی) بریا سلامت غذایی به روش یکسان می باشد، که در کشور های مختلف یا نوع محصول غذایی متفاوت نمی باشد.

 

ایزو 22000 به همه سازمان ها در زنجیره غذایی امکان بکارگیری سیستم مدیریت ایمنی غذایی را فراهم می آورد. دامنه اعضای زنجیره تامین از زمین کشاورزی، تولید کنندگان محصول، تولید کنندگان اولیه، سازندگان غذا، بخش های حمل و نقل و عملیاتی تا خرده فروشان و ارائه دهندگان خدمات غذایی در کنار شرکت های تجاری مثل تولید کنندگان تجهیزات،مواد بسته بندی ، مواد شوینده ، افزودنی ها و محتویات می باشد.

 

سیستم های مدیریت ایمنی غذایی که مطابق با ایزو 22000  می باشند می تواند مجوز بگیرند. این ایزو تقاضای روز افزون را در بخش غذایی تامین کنندگان را پاسخ می دهد. این استاندارد می تواند به تنهایی بمنظور مزایایی آن  بدون در نظر گرفتن تایید گواهی آن بکار رود...

ایزو 22000 استاندارد عمومی سیستم مدیریت ایمنی غذائی است. این ایزو مجموعه ای از ویژگی های ایمنی غذائی را مشخص می کند که در سازمان های زنجیره غذائی بکار می رود.

 

اگر سازمان شما قسمتی از زنجیره غذائی است ، ایزو 22000 از شما می خواهد تا FSMS (سیستم مدیریت ایمنی غذائی) را اجرا کنید . سپس از شما می خواهد تا مطمئن شوید که محصولات غذائی باعث اثرات مخرب سلامتی انسان نمی گردد.

 

ایزو 22000 برای استفاده در اهداف صدور گواهی طراحی شده است. به عبارت دیگر زمانیکه شما FSMS  بکار برده اید که ویژگی های استاندارد ایزو را دارد ، می توانید بخواهید تا سیستم شما ممیزی شود. اگر شرکت گواهی دهنده موافق باشد که شما ویژگی های لازم را دارید ، در اینصورت یک گواهینامه معتبری صادر می کند که FSMS شما ویژگی های ایمنی غذائی ایزو 22000 را دارد.

 

 

 

با این وجود ، اگر نیازی به ثبت رساندن ندارید. ایزو صدور گواهینامه را الزامی نمی کند. بدون اینکه رسما توسط ممیز معتمد تایید شده باشید می توانید از داشتن شرایط گواهینامه خرسند باشید. می توانید خودتان سیستم خود را ارزیابی کرده و به دنیا اعلام کنید که FSMS شما مطابق با ایزو 22000 می باشد . البته مشتریان و شرکای تجاری شما امیدوارند در صورتیکه یک ممیز بیطرف هم ممیزی کند، شما این

 

ایزو 22000

 

عدم توانایی در تامین مواد غذایی می تواند خطرناک باشد و منجر به هزینه های سنگین شود. ایزو 22000 با تضمین عدم وجود ارتباطات ضعیف در زنجیره ایمنی غذا ، ضمانت ایمنی را فراهم می آورد.

 

این استاندارد درباره چیست؟

 

ایزو 22000 ویژگی های سیستم مدیریت ایمنی غذا را در زنجیره غذایی فراهم می آورد به نحوی که یک سازمان دارای موارد زیر باشد:

 

    باید توانایی خود را در کنترل خطرات ایمنی غذایی بمنظور ارائه محصول نهایی ایمن نشان بدهد به نحوی که نیاز مشتریان و تامین کنندگاه را فراهم می آورد

    افزایش رضایت مشتری با کنترل خطرات ایمنی غذا

 

چه کسی را شامل می شود؟

 

ایزو 22000 در همه نوع سازمان در زنجیره غذایی بکار می رود که از تولید کنندگان خوراک ، تولید کنندگان غذا، عاملان حمل و نقل و نگهداری، پیمانکاران خرده فروش  و سرویس دهندگان غذایی و حتی سازمان هایی مثل(تولید کننده) تجهیزات غذا، بسته بندی مواد ، مواد شوینده و مکمل ها و محتویات را شامل می شود.

 

مزایای ایزو 22000

 

افزایش سود  - افزایش رقابت در دنیا – مطابقت محصولات و خدمات با استانداردهای بین المللی

 

کیفیت – ایمنی  - اطمینانگونه باشید.

این یک استاندارد بین‌المللی است که مقتضیات یک سیستم مدیریت غذا را در سازمان‌های موجود در زنجیره غذایی از «مزرعه تا چنگال» تحت پوشش قرار می‌دهد.

این یک استاندارد بین‌المللی است که برای هر فعالیت در زنجیره غذایی، شامل سازمان‌های تولیدکننده تجهیزات، مواد بسته‌بندی، عوامل تمیزکننده، افزودنی‌ها و مواد متشکله مناسب است.

ایزو22000:2005 نیز مثل ایزو9001، برای یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت شرکت‌ها و سیستم مدیریت ایمنی غذای آنها مناسب است.

این استاندارد، عناصر کلیدی را برای تأمین ایمنی غذا در زنجیره غذایی ترکیب می‌کند از جمله:

    ارتباط فعال

    مدیریت سیستم

    کنترل خطرات ایمنی غذا از طریق برنامه‌های پیش‌نیاز و طرح‌های HACCP

    بهبود و به‌روزرسانی دائم سیستم مدیریت ایمنی غذا

مزایای ایزو22000

    معرفی فرایندهای شناخته شده بین‌المللی در کار شما

    ایجاد اعتماد برای تأمین‌کنندگان و سهامداران در کنترل خطرات توسط شما

    محقق ساختن کنترل خطرات در زنجیره تأمین شما

    ایجاد شفافیت در پاسخگویی و مسئولیت‌ها

    بهبود و به‌روزرسانی مداوم سیستم‌های شما

ایزو HSE-MS

ایزو HSE-MS

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند ودارای وجوه تمایزی با استاندارد های ایزو 14001 وOHSAS 18001 هستند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند ودارای وجوه تمایزی با استاندارد های ایزو 14001 وOHSAS 18001 هستند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند ودارای وجوه تمایزی با استاندارد های ایزو 14001 وOHSAS 18001 هستند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند .

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند.

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد.

استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع نفت،اقدام به جمع آوری و تدوین استاندارد های راهنما نمودند.این استانداردها که عموما" با مخفف HSE-MS معرفی شده اند،چهارچوب مشخصی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه تهیه می نمایند .

ازسال 1381وزارت نفت ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به تمامی سازمانهای مربوطه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران، پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران شرکت سهامی وشرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل بهره وری می باشد

ایزو 14001


ایزو 14001

 

 

مروری بر ایزو 14001

 

ایزو 14001، رایح ترین استاندارد دنیا در زمینه مدیریت کیفیت، هم اکنون تحت بررسی می باشد تا با نسخه به روز شده ای تا اوایل 2015 ارائه شود.

 

آیا آماده مدیریت زیست محیطی هستید؟

 

چه بعنوان عضوی جدید در ایزو 14001 باشید و یا بدنبال گسترش تجربیات خود هستید، ما مناسب ترین دوره های اموزشی، منابع و خدمات را داریم. ما بسته هایی ارائه می دهیم که می تواند مختصص شرکت شما برای شروع مدیریت زیست محیطی باشد- و هزینه خدماتی که نیاز ندارید را کاهش می دهد. بسته ایزو 14001 برای حذف پیچیدگی در دستیابی به موقعیت مطلوب شما بدون در نظر گرفتن نقطه شروع طراحی می شود.

 

 شروع ایزو 14001

 

بدانید که مدیریت زیست محیطی به چه معنی است و چرا ایزو 14001 برای شرکت شما مناسب است.

 

  بکارگیری سیستم ایزو 14001

 

بهترین روش را برای سیستم مدیریت ایزو 14001 و نحوه کمک کردن ما به خودتان را پیدا کنید.

 

گواهی ایزو 14001

 

ارزیابی مستقل و گواهی را برای سیستم مدیریت خود بدست آورید

 

اجرای سیستم  ایزو 14001

 

مطمئن باشید سیستم شما همواره بهترین ها را به شرکتتان ارائه می دهد.

 

مدیریت زیست محیطی برای SME ها

 

تفاوتی در اندازه مدیریت زیست محمیطی که برای شما انتخاب کرده ایم وجود ندارد. ببینید که چگونه می توانید بیشترین کارایی را با سیستم مدیریت خود ایجاد کنید.

 

 مزایای ایزو 14001 چیست؟

 

    مدیریت زیست محیطی بهتر می تواند اسراف و کاربرد انرژی را کاهش دهد.

    کارائی را بهتر کرده و هزینه راه اندازی شرکت تان را حذف می کند.

    بمنظور گسترش فرصتهای شرکت، انطباق نشان خواهد داد.

    الزامات قانونی برای جلب اعتماد بیشتر سهامداران و مشتریان را خواهد داشت

    بطور قاطعانه برای تغییر چشم انداز شرکت آماده می شود.

 

مورد مطالعه مشتری – شرکت "اولین گروه"

 

شرکت  "اولین گروه" بعنوان عامل حمل ونقل با اجرای ایزو 14001 31 درصد از مصرف انرژی را کاهش داد. تنها در یک سال 000/240 یورو بموجب نو آوری های آموزشی انرژی و 000/70 یورو از طریق برانامه های کاهش اسراف صرفه جویی کردند. گواهی تضمین می کند که انطباق کامل با قوانین زیست محیطی دارد.

 

دوره های آموزشی رایج برای ایزو 14001

 

ما از تکنیکهای تسریع فراگیری استفاده می کنیم تا مطمئن شویم شما بطور کامل ایزو 14001 را فراگرفته اید. همچنین فراگیری های شما را همراه با آموزش کلاسی ، کارگاه و جلسات گفتمان انجام می دهیم.این استاندارد ویژگی های فنی جهانی و استاندارد مدیریت کیفیت برای صنعت اتومبیل می باشد. همچنین  استانداردهایی از اروپا، و ایالات متحده را گردآوری می کند. ایزو /TS 16949 همه چیزهای را در اختیار شما قرار می دهد که باید  درباره دستیابی به بهترین فعالیت در طراحی، ایجاد، کنترل ، نصب یا سرویس دهی محصولات اتومبیل بدانید.

ایزو 14001 چیست؟

 

ایزو 14001 ویژگی بین المللی برای سیستم مدیریت زیست  محیطی (EMS) می باشد. استانداردی که به شرکت شما کمک می کند جنبه های زیست محیطی شرکت را بعنوان قسمتی از فعالیت شرکت مشخص، اولویت بندی و مدیریت کنید. این استاندارد بیشتر بر اساس استاندارد کیفیت ایزو 9001 بوده و همچنین اثرات زیست محیطی را نیز شامل می شود.

 

چه کسی می تواند از ایزو 14001 استفاده کند؟

 

همه سازمان ها می توانند این استاندارد را بکار برده و از آن بهره ببرند. مخصوصا اگر می خواهید با سازمان ها یا مشتریانی کار کنید که به راهکارهای عملیاتی سبز اهمیت می دهند.

 

مزایای ایزو 14001

 

    نشان دهنده تعهد- شما در جمع عموم اعلام می کند که شرکتتان تعهد زیست محیطی دارد و تضمین می کنید که عملکرد آن مدیریت شده و تقویت می شود.

    کاهش هزینه ها - این ایزو کمک می کند تا بهترین استفاده از منابع داشته باشید که هزینه های شما را پایین می آورد.

    شهرت شما را مدیریت می کند- هر هزینه یا خسارتی که به شهرت شما در ارتباط با شکایات یا پاکسازی ها را کم می کند.

    گزینه های گوناگونی ارائه می دهد - شما را قادر می سازد تا با شرکت هایی کار کنید که بر سازمان های دوستدار محیط زیست اهمیت می دهند.

کاهش اثرات زیست محیطی با ایزو 14001

ایزو 14001 می تواند به شما کمک کند تا  تعهد سازمان خود را در محدود کردن اثزات زیست محیطی خود با استفاده از چارچوب اثبات شده محقق کنید.

مشتریانی بسیاری نسبت به گذشته خواهان محصولات و خدماتی با مسئولیت زیست محیطی هستند.

سازمان ها برای اینکه بتوانند رقابتی بمانند باید سیستم مدیریت زیست محیطی موثری داشته باشند.

ایزو 14001 استانداردی سیستم مدیریت شناخته شده جهانی است که توسط ایزو انتشار یافت. این ایزو چارچوب آزمایش شده و مطمئنی برای تضمین انطباق مداوم فراهم می آورد.همه گواهی های ایزو 14001 ما مورد تایید UKAS می باشد که به شما تضمین می کند خدماتی منطبق با ....دریافت کنید

مزایای سیستم مدیریت زیست محیطی: کنترل هزینه ها با حفاظت از مواد ورودی و انرژی

 استفاده از ایزو 14001 بعنوان سیستم مدیریت زیست محیطی ، می توانید از طریق افزایش کارایی و بهره وری در پول صرفه جویی کنید. می توان با به حداقل رساندن ضایعات و فراگیری نحوه ارتقاء کارایی انرژی به این مهم دست یافت.

ارتقاء مداوم عملیات زیست کحیطی

با تنظیم اهداف ویژه ای که در سیاست های زیست محیطی و سنجش مداوم عملکرد شما در برابر آن تعریف می شود، تضمین میکند که سیستم پیاده سازی شده است.

 کاهش رویدادهایی که منجر به خسارات می شود، با بکارگیری ایزو 14001 خطر جریمه ها و خسارات بطور چشمگیری کاهش می یابد.

همچنین ایزو 14001 منطبق با استاندارد ها و ویژگی های سیستم های مدیریتی دیگر طراحی شده است که شامل OHSAS 18001 ,  ایزو 9001  می شود.

 

 

ایزو 14001

 

امنیت اثرات صنعتی را بر محیط زیست افزایش داده و منطبق با اهمیت فزاینده ایزو 14001 نیز می باشد.

 

زمانیکه آرام آرام از تغییرات آب وهوایی و تنزل زیست محیطی آگاه می شویم ، چشمهای بسیاری به سمت تجارت می چرخد ، با تقاضا های متعددی برای اینکه مسئولیت آن را به محیط زیست مان بیاندازیم .اگر می خواهید شرکتتان امروز رقابتی باشد و فردا هم اینکونه بماند احترام به محیط زیست امر حیاتی خواهد بود.

 

ایزو 14001:2004 استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت زیست محیطی(EMS) به سازمان شما کمک می کند تا اثرات مخربی که می تواند بر محیط زیست تاثیر بگذارد را مشخص کرده و بطور نظام مندی آنها را کاهش دهید. با بوجود آمدن فرایند هایی مبنی بر استفاده انرژی و مواد خام کمتر، کاهش ضایعات وآلودگی و کاهش ریسک موقعیت های اورژانسی آنگاه سازمان شما نه تنها بعنوان سازمان دوستدار محیط زیست خواهد بود بلکه سود و کارایی بیشتری خواهد داشت.

گواهی ایزو 14001

 

به بخش اختصاص یافته به استاندارد زیست محیطی گواهی ایزو 14001 خوش آمدید. این قسمت دارای بخشهای جداگانه برای تاریخچه،مزایای گواهی و هزینه ها ی گواهی می باشد.

 

 ایزو 14001 برای همه سازمان های بزرگ و کوچک می باشد که همه بخش ها را شامل می شود از جمله: بخش خیریه و داوطلبانه. این ایزو کمک می کند تا بیشتر دوستدار محیط زیست باشید.به شما نشان می دهد جگونه مصرف خود را سنجیده و اصراف را کم کنید.

 

"ایزو 14001 بما کمک می کند قراردادها را ببریم وگرنه برنده نبودیم"

 

بطور خلاصه...

 

مناسب هرگونه سازمان بزرگ و کوچک می باشد – بموجب تعهد زیست محیطی ضایعات و هزینه ها را کاهش می دهد... یاری رسان برای برنده شدن و حفظ شرکت می باشد.

 

جدول مزایای بدست آوردن ایزو14001

 

ویژگی های سبز بودن 33%

 

برنده شدن بیشتر کسب وکار  27%

 

حرفه ای تر بودن 18%

 

مناسب گرایشات گوناگون 17%

 

ایزو 14001 مزایایی فراتر از قبل نشان داده و به مشتریان کمک می کند تا در تجارت نیز برنده باشند.

ایزو 14001: مدیریت کیفیت زیست محیطی

 

افزایش کارایی، افزایش سود و تضمین فعالیت های زیست محیطی

 

ایزو 14001 استاندارد معروف بین المللی برای مدیریت کیفیت با در نظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی است . ما پروسه تایید ایزو 14001 را به فرصتی برای شما تبدیل کرده ایم تا کارایی شرکت خود را افزایش داده و سود شرکت را بیشتر کرده و مهم تر از همه فعالیت های صوتی زیست محیطی را تضمین کند. در راهکار منحصر بفرد گواهینامه کیفیت، ما فرایند را در هر روش ممکنی ارائه داده و خدماتی فراهم می کنیم که نیازهای فردی شما را تامین می کند. با این پیش فرض، بازرسان این ایزو روشهایی را برای بهره وری شما کشف می کنند.

 

ما علایق خود را در این راه نشان دادیم، توجه ما بر موفقیت شما در محتوی ایزو 14001 می باشد . برای ارائه خدمات گواهی ایزو، برنامه ممیزی داخلی ایزو خود را با اهداف تجاری شما هم طراز کنیم. با این کار شما را در دستیابی به اهداف مدیریت کیفیت یاری می کنیم.

 

تیم مجرب ما آماده بررسی نیازهای گواهینامه شما می باشد و دیدگاه معتبری در ارزیابی های سیستم مدیریتی ارائه می دهد.

ایزو 14001 – سیستم مدیریت زیست محیطی

 

با افزایش هشدار های گرم شدن جهانی و عواقب آن ، جوامع بشری در مورد زیست شناسی و حفاظت آن دقیق تر شده است. ایزو 14001 EMS به حفظ محیط اطراف به ما و با پیروی از استاندارد های مدیریتی خاصی کمک می کند. شرکت هایی که ایزو 14001 EMS را بکار می گیرند بخوبی در برابر رقیبان خود ایستاده و بموجب آن در سطح جهانی شناخته شده اند.

 

مقررات زیست محیطی سخت تر می شوند و همچنین یک الزام قانونی است. مشتریان و سهامداران بطور فزاینده ای خواستار این مطلب هستند که شرکت ها اثرات زیست محیطی خود را کمتر کنند و نشان دهند که چه کار می کنند و چگونه پیشرفت می کنند. سیستم مدیریت زیست محیطی به سازمان شما کمک می کند تا چشکگیر ترین جنبه های زیست محیطی را بطور کنترل و مدیریت کنید. بعنوان مثال : تصاعد گازها، مدیریت آب، استفاده از منابع طبیعی، و کارائی انرژی.

 

بکارگیری و تایید ایزو 14001 نشان می دهد که سیستم مدیریتی زیست محیطی شما در برابر بهترین فعالیت ایتاندارد سنجش شده و مطیع می باشد.

 

مزایای کلیدی ایزو 14001

 

تصویر (سازمانی) شما را ارتقاء می دهد

 

مکمل قوانین زیست محیطی است

 

کنترل هزینه ها را از طریق مواد و انرژی تقویت می کند.

 

باعث کاهش اتفاقات زیست محیطی می شود که در شهرت و اعتمادو .. تاثیر دارند.

 

تصویر (سازمان) را کنار مسئولان ارتقا می دهد.

 

اخلاق کارکنان را بهبود می بخشد.

 

آگاهی را در جامعه ارتقا می دهد.

ایزو 14001 چیست؟

 

ایزو 14001 بعنوان اصول بین المللی برای ESM (سیستم مدیریت زیست محیطی ) می باشد. استانداردی که به سازمان شما کمک می کند تا خطرات ان را بعنوان قسمتی از کار روتین تجاری خود مشخص، اولویت بندی و مدیریت کنید . این استاندارد بیشتر بر اساس استاندارد کیفی ایزو 9001 می باشد ولی اثرات زیست محیطی را در نظر می گیرد

 

چه کسی می تواند از ایزو 14001 استفاده کند؟

 

همه سازمان ها می توانند از این ایزو بهره ببرند. مخصوصا اگر می خواهید با سازمان ها یا مشتریانی کار کنید که از راهکارهای سبز در کارها استقبال می کنند.

 

    مزایای ایزو 14001

    ارائه کمسیون _ شما بطور علنی کمیسیون زیست محیطی را ارائه خواهید داد و عملکرد آن مدیریت شده و بهبود یافته است.

    کاهش هزینه ها- این ایزو به شما کمک می کند تا از منابع خود بهترین بهره را ببرید ، این کار هزینه ها را کاهش می دهد

    مدیریت شهرت- هر گونه هزینه  و صدمه مربوط به شهرت درستکاری و شکایات کاهش می یابد.

    ارائه دهنده حق انتخاب های مختلف باشید. این ایزو شما را قادر می سازد تا با شرکت هایی کار کنید که به سازمان های دوستار محیط زیست اهمیت می دهند.

 

 

ایزو 14001

 

 گواهی بین المللی محیط زیست توسط ایزو تصویب شد تا گواهی ایزو 14001 فراهم شود.

 

سیستم مدیریت زیست محیطی(EMS) ایزو 14001 به سازمان ها کمک می کند تا روشهایی که عملکردشان در محیط زیست تاثیر می گذارد را به حداقل رسانده و برای مطابقت با قوانین و مقررات عملی کمک می کند.

 

قوانین سخت گیرانه فزاینده باعث شده تا سازمان ها استاندارد های بین المللی را به رسمیت شناخته که در تشخیص و کنترل اثرات زیست محیطی فعالیت ها ، محصولات و خدمات سازمان یاری می رساند و فعالیت های زیست محیطی اش افزایش می یابد. ایزو 14001 راهکار سیستماتیکی برای تعیین اهداف زیست محیطی فراهم ساخته و چارچوبی برای دستیابی به آنها ارائه می دهد.

 

گواهی ایزو 14001 به مشتریان، تامین کنندگان و دیگر سهامداران سازمان شواهدی مبنی بر تعهد سازمان به حفاظت محیط زیست ارائه می دهد

ایزو 10004


ایزو /TS 10004 اصولی برای تعریف و اجرای فرایندهای گوناگون برای بررسی و سنجش رضایت مشتری فراهم می آورد.
این ایزو برای استفاده در سازمان های گوناگون بدون در نظر گرفتن نوع، انازه یا محصول ارائه شده می باشد. تمرکز ایزو /TS 10004 بر روی مشتریان خارج از سازمان می باشد. این ایزو برای اهداف گواهی یا قرارداد نمی باشد و یا برای تغییر هر گونه حقوق و قوانین تحت مقررات و قوانین اجرایی نمی باشد.

یکی از عوامل موفقیت سازمان رضایت مشتری از سازمان و محصولات آن است. بنابراین کنترل و سنجش رضایتمندی مشتری ضروری است.

اطلاعات بدست آمده از کنترل و سنجش رضایت مشتری در تشخیص فرصت های مختلف برای پیشرفت استراتژی های سازمان، محصولات ، پروسه ها و  ویژگی هایی در نظر مشتریان معتبر باشد و اهداف سازمان تامین شود. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را افزایش داده ومنجر به مزایای اقتصادی و دیگر منافع می شود. ویژگی های فنی رهنمون هایی برای سازمان در پیاده سازی پروسه های موثر فراهم می آورد تا رضایت مشتری را منترل و سنجش کنند.

ایزو 10004 : سال 2010 به سازمان کمک می کند تا پروسه هایی برای کنترل و سنجش رضایت مشتری تعریف و اجرا کند. ایزو 10004 : سال 2010 می تواند در هر سازمانی و بدون توجه به اندازه ، نوع و یا محصول بکار برود و توجه به مشتریان خارج از سازمان می باشد . و یک استاندارد برای راهنمایی می باشد. بر اساس گواهی یک ایزو که توسط موسسه مستقلی اعطا می شود، ما بعنوان شرکت ارزشگذاری حرفه ای می توانیم پایائی و تخصص خود را نشان دهیم. این کار اعتماد مشتریان را افزایش داده و بی طرفی خدمات ما را نشان می دهد.

ایزو 10004 سال 2012

مدیریت کیفیت- رضایت مشتری- اصولی برای کنترل و سنجش

ایزو 10004 اصولی در تعریف و اجرای فرایند هایی در کنترل و اندازه گیری رضایتمندی مشتری فراهم می آورد. و بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع یا محصول ارائه شده سازمان بکار می رود. توجه ایزو 10004 بر مشتریااین خارج از سازمان است.

ایزو 10004

یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان رضایت مشتری از سازمان و محصولات آن است . بنابراین کنترل و سنجش رضایت مشتری ضروری است.

اطلاعات بدست آمده از کنترل و اندازه گیری رضایت مندی مشتری می تواند در شناسایی فرصت هایی کمک کند که در ارتقای استراتژی  ها، محصولات ، فرایند ها و ویژگی ها کمک کند که در نظر مشتریان ارزشمند بوده و اهداف سازمان را تامین می کند. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را مستحکم کرده و مزایای اقتصادی و امثال آن را به همراه دارد. چنین اصول فنی برای سازمان در راستای بکارگیری فرایندهای موثر در کنترل و سنجش رضایتمندی مشتری کمک کننده است.


عنوان: مدیریت کیفیت: رضایت مشتری – اصولی برای کنترل و اندازه گیری

تشریح: ایزو /ts 10004:2010   اصولی برای راهنمایی و اجرای فرایند هایی برای کنترل  و سنجش رضایت مشتری فراهم می آورد.

iso/ts 10004:2010 برای استفاده سازمان ها و بدون در نظر گرفتن نوع ، اندازه یا محصول ارائه شده می باشد. تمرکز iso/ts 10004:2010 بر روی مشتریان بیرون از سازمان می باشد  iso/ts 10004:2010 برای فرایند های گواهی یا قراردادی نمی باشد همچنین برای تغییر هیچ حق یا الزاماتی با توجه به ویژگی های مقرراتی و قانونی نمی باشد

ایزو بین المللی سنجش رضایت مشتری
این استاندارد طبق ضوابط و مقررات بین المللی جهت مدیریت و برنامه ریزی رضایتمندی مشتریان میباشد.
ایزو 10004 جهت رضایتمندی بیشتر، مشتریان را در خصوص طرح، برنامه ریزی و اجرا راهنمایی میکند.
همچنین این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان ،باعث حرکت مجموعه گواهی گیرنده ها به سمت مشتری مداری میگردد.
ایزو 10004 جهت بهره مندی مجموعه ها صرف نظر از حوزه فعالیت ،وسعت ونوع محصول آنها می باشد و اغلب قواعد آن جهت افزایش رضایت مشتری ها از مجموعه میباشد.
استاندارد 10004مفاد قرارداد،پیمانها وقوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمیدهد وصرفا انها را در جهت رضایت مشتریان راهنمایی و سوق میدهد.

ایزو 10004
ایزو 10004 : سال 2010 سنجش و مدیریت رضایت- مشتری
تعریف رضایت مشتری: استنباط مشتری از مقدار ویژگی هایی که باید تامین گردد.
مفهوم رضایت مشتری
رضایت مشتری با خلاء بین انتظارات مشتری و استنباط مشتری از محصول دریافتی از سازمان تعیین می شود. برای بدست آوردن رضایت مشتری، سازمان باید در ابتدا انتظارات مشتری را بداند. این انتظارات بصورت آشکار یا ضمنی بوده و یا ممکن است کاملا بیان نشوند. زمانیکه انتظارات مشتری توسط سازمان درک شد اساس محصولی را تشکیل می دهد که باید طراحی شود سپس تحویل کردد. میزانی که محصول تحویل شده به مشتری انتظارات او را برآورده ساخته و یا فراتر از انتظارات او باشد ، میزان رضایت مشتری گویند.باید بین دیدگاه سازمان از کیفیت محصول ارائه شده و استنباط مشتری از آن تفکیک قائل شد زیرا استنباط مشتری است که رضایت مشتری را تعیین می کند.
این ایزو مربوط به چه کسی است؟
ایزو 10004 مربوط به سازمانی است که می خواهد از انتظارات مشتری فراتر رود ، یک ویژگی اساسی برای سازمانهایی در هر اندازه ، چه در بخش خصوصی یا عمومی یا داوطلبانه می باشد

ایزو 10002


ایزو 10002

ایزو 10002- اصولی برای مدیریت شکایات در سازمان ها

خلاصه: استاندارد ایزو 10002 اصولی برای طراحی و اجرای موثر و کار امد فرایند مدیریت شکایات فراهم می کند که برای هر نوع فعالیت اقتصادی و غیر اقتصادی شامل موارد مربوط به بازرگانی الکترونیکی می باشد. این استاندارد بین المللی جنبه های زیر از مدیریت شکایات را پوشش می دهد:

افزایش رضایت مشتری - حل شکایات در یافتی - تعهد و دخالت مدیریت ارشد

تشخیص و پوشش نیازهای و انتظارات شکایات -ارزیابی و تحلیل شکایات بمنظور ارتقاء کیفیت محصول و یا خدمات - نظارت بر روند مدیریت شکایات

بررسی کارآمدی و مارایی فرایند مدیریت شکایات

 

 

شکایات نشان مهمی از رضایت مشتری می باشد.

هدف استاندارد: مدیریت شکایات با فرایندی که در ایزو 10002 تعریف شده باید رضایت مشتری را افزایش دهد.

تشویق بازخورد (شکایات ) مشتری باید فرصتهایی برای حفظ و یا ارتقاء وفاداری و مقبولیت مشتری باشد و رقابت داخلی و خارجی را افزایش دهد

این استاندارد دستورالعمل‌هایی برای استقرار سیستم مدیریت شکایات ارائه داده و در شناسایی شکایات، علت آنها و رفع آنها به شما کمک می‌کند. این استاندارد به شناسایی زمینه‌های بهبود تجارت شما و رفع علت شکایات کمک می‌کند. این استاندارد، کنترل‌ها و فرایندهای کارآمد برای رسیدگی به شکایات مشتریان را مشخص کرده و تضمین می‌کند که مشتریان بیشتری از خدمات شما رضایت داشته باشند.

مزایای مدیریت شکایات مشتری

  دستیابی به کارایی عملیاتی برای شناسایی روند و علل شکایات

  حل مشکلات با استفاده از رویکرد مشتری ‌مداری

  درگیر کردن کارکنان با فرصت‌های آموزش خدمات مشتری جدید

نارضایتی مشتری می تواند به کسب و کار شما آسیب بزند. با توجه به تحقیق اخیر، میانگین 25 مشتری از 26 مشتری عادی نهایتا منجر می شود تا 1560 نفر از دوستان آنها به شرکت شما خواهند آمد. مدیریت سرآمد راهی را برای مجزا کردن خود از رقیبان خواهد یافت ،استاندارد خدمات مشتریان را تعریف کرده و سیستم مدیریت شکایت موثری برای مشتریان پیدا می کنند.

 

مدیریت شکایات همواره چالش برانگیز است زیرا راه حل قاطعی برای مساله ندارد. موفقیت به نحوه درک شما از شکایت به نحوه کنترل آن و نیز خشنودی مشتری از راه حل پیشنهادی بستگی دارد. انتشار جدیدی از ایزو 10002 برای مدیریت کیفیت: با  تمرکز بر رضایتمندی مشتری – اصولی برای مدیریت شکایات در سازمان ها گواهی خدمات ویژه مشتریان می باشد که آشکارا بعنوان دستورالعمل " منطبق با زندگی " برای این هدف طراحی شده است.

 

 

ایزو 10002: 2004 رضایتمندی مشتری - مدیریت شکایات

 

نارضایتی مشتری منجر به آسیب به شرکت می شود. مدیریت با صلابت راههای تفکیک خود را از دیگران خواهد یافت، استاندارد های خدمات مشتریان را تعریف کرده و سیستم مدیریت شکایت موثری برای مشتریان ارائه می دهد.

 

مدیریت شکایت مساله چالش برانگیزی است زیرا همیشه یک راه حل برای حل مساله وجود ندارد. موفقیت بستگی به نحوه درک ما از شکایت ، و رضایتمندی مشتری از راه حل پیشنهادی دارد. انتشاری جدید از ایزو 10002 برای مدیریت کیفیت : رضایتمندی مشتری – اصولی برای مدیریت شکایات در سازمان بهترین گواهی خدمات مشتری می باشد که بعنوان دستورالعمل منطبق بر حقیقت است که دقیقا برای این هدف طراحی شده است. این استاندارد به سازمان کمک می کند تا بداند که تا چه حدی در تشخیص، مدیریت و درک تعامل با شکایت مشتری موفق عمل کرده است.

 

شکایت بیان نارضایتی از سازمان می باشد که مربوط به محصولات ، یا دیگر فرایند های مدیریت شکایت می باشد که واکنش یا راه حلی آشکارا بیان می شود.

 

 

 

جذب مشتری جدید برای یک سازمان تا چهار برابر حفظ مشتری کنونی هزینه خواهد داشت . سازمان هایی که دائما مشتری از دست می دهند ، در پی بازسازی شهرت آسیب دیده خود هستند. در شرایط رقابتی امروز، نوآوری های محصول و خدمات میزان عملکرد باز- تعریف مورد قبول می باشند . سیستم مدیریت شکایات خوب ، یکی از ویژگی های شرکت های موفق هنگام مدیریت نیاز مشتریان و حفظ برند خود می باشد.

 

 

 

این استاندارد ویژگی های مهم برای مدیریت موفق شکایات مشتریان را تعریف کرده و شامل کنترل های مدیریت شکایات برای کمک به تامین نیازهای مشتری می باشد.

 

این استاندارد با چه کسی مرتبط است؟ ایزو 10002 مربوط به هر سازمانی می باشد که می خواهد فراتر از انتظارات مشتریان عمل کند ، و یک اصل اساسی برای همه سازمان ها در هر اندازه و نوعی می باشد، چه بخش خصوصی  چه دولتی یا داوطلبانه باشند.

 

 

 

مزایا

 

    برخی مزایا برای بکارگیری و تایید سیستم مدیریت شکایات مشتریان وجود دارد

    حفظ مشتری: با بکارگیری این سیستم مدیریت، توانایی سازمان ها برای حفظ وفاداری مشتریان افزایش می یابد.

    شهرت برند: بکارگیری و تایید سیستم مدیریت شکایات به سهامداران نشان می دهد که سازمان ها تعهد واقعی برای مدیریت مسائل مربوط به مشتری داشته و پروسه های به جایی برای مدیریت ، تحلیل و مرور شکایات دارند.

    کارایی عملکردی: بکارگیری و تایید راهکار با دوامی برای مدیریت تقاضای مشتریان دارد و شما را قادر می سازد تا گرایشات را مشخص کرده و عوامل نارضایتی را از بین ببرید و همچنین عملکرد سازمانی را ارتقا دهید.

 

    ارتقاء ارتباط داخلی و روابط: این ایزو کمک می کند تا راهکار مشتری مدارانه برای حل شکایات بکار گرفته شده و پرسنل را برای تقویت مهارت های خود در تعامل با مشتری تشویق کرد.

 

بهبود مستمر : این ایزو پایه ای را فراهم می آورد که برای ممیزی مداوم و تحلیل پروسه مدیریت-شکایت ، انعکاس شکایات و قسمتهایی است که جای بهبود دارد.

این ایزو به جنبه های مختلف رسیدگی شکایات می پردازد که در زیر آمده است : ارتقای رضایتمندی مشتری با ایجاد محیطی مشتری محور که آماده دریافت بازخورد ها بوده( مخصوصا شکایات) و هر گونه شکایت دریافتی را حل و فصل کرده  و توانایی  سازمان را در ارتقای محصول و خدمات مشتری بالا می برد.

 

    دخیل کردن مدیریت ارشد و کمیته با استفاده از آموزش کافی و بکارگیری منابع که شامل آموزش پرسنل می شود.

    درک و پوشش نیاز ها و انتظارات شکایات انجام شده

    فراهم کردن پروسه ای باز وبا دسترسی آسان برای شکایات

    

    بررسی و ارزیابی شکایات بمنظور ارتقاء کیفیت محصول و خدمات مشتریان

    بازرسی پروسه رسیدگی شکایات

 

بررسی کارائی و موثر بودن پروسه رسیدگی شکایات

با کنترل موثر شکایات شانس زیادی برای بررسی درخواست مشتریان خواهید داشت. و می توانید شکایت مشتری را به رضایت آن تبدیل کنید. مخصوصا زمانیکه شما شکایات را فرصتی برای پیشرفت چرایی و چیستی کار می پندارید . ایزو 10002 می تواند به شما کمک کند تا به این امر برسید که بدون توجه به اندازه و ماهیت شرکت شما می باشد. سیستم مدیریت شکایات مشتریان بعنوان نیاز اصلی و ضروری هر شرکتی می باشد. مخصوصا شرکت هائی که می خواهند موفق شوند و موفق بمانند.

 

رضایتمندی مشتری در ایزو 10002 چیست؟ کنترل شکایات

 

مشتریان خیلی بیشتر از آنچه که شما خدمات می دهید انتظار دارند. و رقیبان شما به سختی تلاش می کنند تا این انتظارات را برآورده کنند. با ایزو 10002 نیز شما می توانید این کار را انجام دهید که استانداردی بین المللی برای رضایت مشتریان است. این ایزو اصولی برای  شما ارائه می دهد که سیستم مدیریت شکایات را در جای خود قرار بدهد. و به شما کمک می کند تا شکایات را مشخص کرده و عامل آنها را پیدا کرده سپس انها را رفع کنید. ایزو 10002 همچنین به شما امکان می دهد تا قسمت هایی را در شرکت خود بیابید که جای پیشرفت داشته و نهایتا عامل شکایات را از بین می برد. این استاندارد پروسه ها و کنترل های مدیریتی را مشخص می کند که به شما کمک می کند تا شکایات مشتریان را بطور موثری کنترل کرده و مطمئن شود که مشتریان بسیاری از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

این استاندارد دستورالعمل‌هایی برای استقرار سیستم مدیریت شکایات ارائه داده و در شناسایی شکایات، علت آنها و رفع آنها به شما کمک می‌کند. این استاندارد به شناسایی زمینه‌های بهبود تجارت شما و رفع علت شکایات کمک می‌کند. این استاندارد، کنترل‌ها و فرایندهای کارآمد برای رسیدگی به شکایات مشتریان را مشخص کرده و تضمین می‌کند که مشتریان بیشتری از خدمات شما رضایت داشته باشند.

مزایای مدیریت شکایات مشتری

  دستیابی به کارایی عملیاتی برای شناسایی روند و علل شکایات

  حل مشکلات با استفاده از رویکرد مشتری ‌مداری

  درگیر کردن کارکنان با فرصت‌های آموزش خدمات مشتری جدید

ایزو 10002:2004 اصول رضایتمندی مشتری - راهنمایی برای رسیدگی به شکایات

 

ایزو 10002:2004 اصولی را برای فرایند رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات را در سازمان فراهم می آورد که شامل برنامه ریزی، طراحی، اجرا، نگهداری و ارتقا می باشد. فرایند رسیدگی به شکایاتی که تشریح می گردد  مناسب استفاده بعنوان یکی از فرایند هایی است که در سیستم های مدیریت کلان کنترل کیفیت بکار می رود.

 

ایزو 10002:2004 قابل اجرا در اختلافاتی است که به مواردی خارج از سازمان تعلق داشته و یا مشاجرات مربوط به کارکنان است. همچنین به استفاده سازمان هایی با اندازه های بزرگ و در همه بخش ها می باشد.

 

این ایزو به جنبه های مختلف رسیدگی شکایات می پردازد که در زیر آمده است :

 

-ارتقای رضایتمندی مشتری با ایجاد محیطی مشتری محور که آماده دریافت بازخورد ها بوده( مخصوصا شکایات) و هر گونه شکایت دریافتی را حل و فصل کرده  و توانایی  سازمان را در ارتقای محصول و خدمات مشتری بالا می برد.

 

-دخیل کردن مدیریت ارشد و کمیته با استفاده از آموزش کافی و بکارگیری منابع که شامل آموزش پرسنل می شود.

 

-درک و پوشش نیاز ها و انتظارات شکایات انجام شده

 

 

تعریفی از ایزو 10002: شکایت عبارت است از نوعی نارضایتی که از سازمان بعمل آمده است و مربوط به محصولات آن می باشد و یا مربوط به خود پروسه مدیریت شکایات ایت که جواب یا راه حلی بطور آشکار یا ضمنی انتظار می رود. ایزو 10002 به سازمانی مربوط می شود که می خواهد انتظارات مشتریان خود را بالا ببرد ، و یک نیاز اصلی برای همه شرکت ها در هر اندازه و هر نوع ، جه در بخش خصوصی یا دولتی یا داوطلبانه باشد.

 

مزایای  ایزو 10002 : مزایایی  بسیاری برای اجرا و تایید سیستم مدیریت شکایات مشتری خود وجود دارد که شامل:

 

بازگشت مشتری: با بکارگیری سیستم مدیریت ، توانایی شما برای بازگشت وفادارنه مشتریانتان افزایش خواهد یافت

 

شهرت برند: بکارگیری و تایید سیستم مدیریت شکایات، به سهامداران نشان می دهد که شما تعهد واقعی به مسائل مدیریت مشتری داشته و پروسه هایی بجا برای کنترل و تحلیل و مرور شکایات دارید.

 

 

 

کارائی عملکردی : پیاده سازی و گواهی راهکار اصولی برای کنترل نیاز مشتریان را تضمین کرده و شما را قادر می سازد تا گرایش های گوناگون را شناسایی کرده و عوامل شکایات را از بین برده وعملکردهای سازمانی خود را ارتقا دهید.

 

افزایش ارتباطات و روابط داخلی

 

به شما کمک می کند تا راهکار مشتری محوری را برای حل شکایات اتخاذ کرده و پرسنل را به تقویت مهارت ها در تعامل با مشتریان تشویق کنید.

ایزو 10002

 

این استاندارد دستورالعمل‌هایی برای استقرار سیستم مدیریت شکایات ارائه داده و در شناسایی شکایات، علت آنها و رفع آنها به شما کمک می‌کند. این استاندارد به شناسایی زمینه‌های بهبود تجارت شما و رفع علت شکایات کمک می‌کند. این استاندارد، کنترل‌ها و فرایندهای کارآمد برای رسیدگی به شکایات مشتریان را مشخص کرده و تضمین می‌کند که مشتریان بیشتری از خدمات شما رضایت داشته باشند.

مزایای مدیریت شکایات مشتری

  دستیابی به کارایی عملیاتی برای شناسایی روند و علل شکایات

  حل مشکلات با استفاده از رویکرد مشتری ‌مداری

  درگیر کردن کارکنان با فرصت‌های آموزش خدمات مشتری جدید