هشت اصل مفید اجرای ایزو در شرکتها و سازمانها

ایزو 9000 خانواده‌ای از استانداردهای مدیریت کیفیت است که توسط سازمان جهانی استانداردسازی پشتیبانی شده و به وسیله شرکت‌های Certification Body تصدیق و اعتباردهی می‌شود. با اینکه این استاندارد در ابتدا برای سازمان‌های تولیدی تدوین شده است، اما اکنون در انواع گوناگونی از سازمان‌ها کاربرد دارد. یک محصول در ادبیات ایزو ممکن است یک شی فیزیکی، خدمات یا نرم‌افزار باشد. طبق آنچه در نسخه 2008 بیان شده است در حال حاضر حدود 31% گواهینامه‌های ISO 9001:2000 به سازمان‌هایی که در بخش خدمات فعال هستند اهدا شده است. ایزو 9000 شامل استانداردهای زیر می‌باشد
ایزو 9000:2000 – سیستم مدیریت کیفیت – واژه نامه و اصول اعطای گواهینامه:
•  این بخش به تعریف دقیق خود استاندارد و شرایط اعطای استاندارد می‌پردازد و هسته اصلی استانداردهای خانواده ایزو 9000 محسوب می‌گردد. این سند راهنما به منظور اعطای گواهینامه به کار نمی‌رود ولی مرجعی مهم برای درک واژگان و اصطلاحاتی است که در حیطه مدیریت کیفیت کاربرد دارند. آخرین ویرایش این استاندارد در سال 2008 منتشر شده است.
ایزو 9001:2000 – سیستم مدیریت کیفیت -  الزامات:
• این استاندارد در کلیه سازمان‌هایی که به طراحی، توسعه، تولید و مونتاژ هر نوع محصول یا ارایه هر نوع خدمات اشتغال دارند قابل استفاده است. این استاندارد تعدادی از الزامات را بیان می‌کند که سازمان جهت تامین رضایت مشتری از طریق ارایه مستمر محصولات با کیفیت، به برآورده ساختن آنها نیازمند است.
ایزو 9004:2000 – سیستم مدیریت کیفیت – راهنمای بهبود مستمر عملکرد:
• این بخش به بهبود مستمر در سیستم می پردازد و توصیه‌هایی برای بهبود مستمر و بالابردن شفافیت کار سیستم و همچنین به بلوغ رساندن سیستم ارایه می‌دهد.
• در خانواده استانداردهای ایزو 9000 تعداد زیادی استاندارد دیگر هم وجود دارد که بسیاری از آنها حتی عنوان ISO 900x را نیز ندارند. به عنوان نمونه اکثر استانداردهایی که در سری استانداردهای 10000 قرار می‌گیرند به عنوان بخشی از خانواده استاندارد ایزو 9000 در نظر گرفته می‌شود.
خانواده استانداردهای ایزو 9000 بر مبنای 8 اصل بنا شده‌اند که می‌توانند جهت بهبود عملکرد و دستیابی به موفقیت به کار گرفته شود.  
این هشت اصل عبارتند از : 
1. تمرکز بر روی مشتری:
سازمان‌ها متکی به مشتریان هستند، بنابراین:
باید نیازهای مشتری را درک کنند.
باید الزامات مشتری را برآورده سازند.
باید از توقعات مشتری پیشی بگیرند.
2. فراهم نمودن رهبری:
سازمان‌ها متکی بر رهبران هستند، بنابراین:
رهبران باید یک هدفی یگانه در سازمان ایجاد کنند و مسیری که سازمان باید بپیماید را مشخص می‌کنند.
رهبران باید محیطی ایجاد کنند که افراد را برای دستیابی به اهداف سازمان، تشویق کند.
3. درگیر کردن افراد:
سازمان‌ها متکی به افراد هستند، بنابراین:
سازمان‌ها باید درگیر شدن افراد با اهداف را در تمام سطوح تشویق کنند.
سازمان‌ها باید به افراد در استفاده و توسعه از توانایی‌های خود یاری برسانند.
4. استفاده از رویکرد فرآیندگرا:
سازمان‌ها با استفاده از رویکرد فرآیندگرا کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید از رویکردی فرآیندگرا برای مدیریت فعالیت‌ها و منابع مرتبط با آنها استفاده کنند. 
5. اتخاذ یک رویکرد سیستمی:
سازمان‌ها با استفاده از رویکرد سیستمی کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید فرآیندهای دارای اثر متقابل تعریف نموده و با آنها مانند یک سیستم برخورد کنند.
سازمان‌ها باید از یک رویکرد سیستمی برای مدیریت فرآیندهای دارای اثر متقابل استفاده کنند.
6. تشویق بهبود مستمر:
سازمان‌ها زمانی که به صورت مستمر در جهت بهبود تلاش می‌کنند، کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید تعهد پایداری در جهت بهبود مستمر عملکرد کلی خود داشته باشند.
7. تشخیص حقایق قبل از تصمیم‌گیری:
سازمان‌ها زمانی که تصمیمات خود را براساس حقایق اتخاذ می‌کنند، عملکرد بهتری دارند. بنابراین:
سازمان‌ها باید تصمیمات خود را بر اساس تحلیل اطلاعات و داده‌های واقعی اتخاذ کنند.
8. با تامین‌کنندگان خود کار کنید:
سازمان‌ها برای ارزش‌افرینی به تامین‌کنندگان خود متکی هستند. بنابراین:
سازمان‌ها باید رابطه متقابل و سودمندی با تامین‌کنندگان خود داشته باشند. ایزو  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088

مراحل استقرار اجرای ایزو توسط شرکت بهسان

اگر دل بخواهد هزار راه پیدا می شود واگر نخواهد هزار عذر و بهانه می تراشد (مثل برنئو)
“مراحل استقرار ایزو در سازمانها”
1-قدم اول:
توجیه مدیریت ارشد سازمان نسبت به مزایا و مراحل کار و همچنین نقش مدیریت ارشد در مراحل مختلف استقرار تا اخذ نتیجه :
از آنجائیکه در ویرایش 2000 استاندارد ایزو 9000 نقش مدیریت و بویژه مدیریت منابع از الزامات اصلی می باشد، بنابراین مرحله توجیه مدیریت و کسب اعتقاد و همراهی وی و پشتیبانی مستمر او از اهم فعالیتهای آغازین می باشد. در صورت کمرنگ شدن تعهد و پشتیبانی مدیریت، استقرار ایزو اثر بخش نخواهد بود. برای اطمینان از اجرای اثر بخش سیستم کیفیت، مدیریت یک نفر از مدیران اجرایی را به عنوان نماینده مدیریت معرفی می نماید. این فرد زیر نظر مدیریت فعالیت داشته و وظیفه نظارت بر اجرای نظام مدیریت کیفیت را بعهده دارد.
2-قدم دوم:
برنامه ریزی منابع مورد نیاز برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت:
توصیه می شود یک روش اجرایی برای استقرار سیستم تعریف و نقش تمامی افراد درگیر در پروژه مشخص شود و افرادی که بعنوان کمیته های راهبری، اجرایی، مستند سازی، ممیزی داخلی در مراحل استقرار خواهند داشت و نقش سایر واحد ها از قیل واحد های اداری و مالی در برقرار تسهیلات از جمله تامین امکانات اداری، چاپ، تکثیر و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مشخص گردد. 
3-قدم سوم:
برگزاری آموزش های عمومی و   تخصصی:
این آموزش ها شامل برگزاری سمینارهای عمومی مدیریت کیفیت،کلاس های آشنایی با الزامات و نیازمندیهای استاندارد، مستند سازی و ممیزی خواهد بود.
4-قدم چهارم:
شناسایی فرآیند ها و اهداف و تدوین مستندات مربوطه:
این مستندات می تواند شامل نمودار های فرآیند ها، نظامنامه ، روش های اجرایی، دستورالعمل های کاری و هر گونه فرم های مورد نیاز نظام کیفیت باشد.
5-قدم پنجم:
اجرای مستندات و برنامه های رسیدن به اهداف:
از آنجاییکه اجرای برنامه های رسیدن به اهداف تعریف شده توسط مدیریت در تمامی واحد ها لازم الاجراء می باشد، لذا این قدم می بایست با نظارت مدیریت ارشد سازمان یا نماینده مدیریت انجام و منابع مورد نیاز تخصیص داده شود.
6-قدم ششم:
ممیزی داخلی و اندازه گیری فرآیند ها:
اندازه گیری فرآیند ها از طرق مختلف انجام   می شود. یکی از راه های ارایه شده در   استاندارد   انجام ممیزی داخلی است. ممیزین   داخلی از درون سازمان هستند که مسیولیت   کنترل و نظارت   بر اجرای برنامه های به اهداف را مطابق روش   اجرایی ممیزی داخلی بر عهده   خواهند داشت. در صورتیکه گزارش ممیزین   داخلی نشان دهنده   عدم   اجرای برنامه ها و مستندات باشد، در این صورت مدیریت باید نسبت به رفع موانع اقدام نموده و با برگزاری جلسات با مدیران واحد ها نسبت به توصیه اقدامات اصلاحی و اعلام حمایت و پشتیبانی خود اقدام نماید. در صورتیکه گزارش ممیزین داخلی مواردی را در خصوص عدم انطباق نشان ندهد در این صورت سازمان برای ممیزی خارجی( قدم بعدی) آماده می باشد. 
7- قدم هفتم:
انجام ممیزی خارجی:
این مرحله ، آخرین مرحله استقرار نظام مدیریت کیفیت است. در این مرحله ممیزین شرکت گواهی کننده پس از آمادگی اولیه نسبت به حضور در محل سازمان متقاضی اقدام نوده و نسبت به مییزی نظام مدیریت مطابق با استاندارد درخواستی اقدام می نمایند. در صورتیکه برنامه های لازم مطابق استاندارد تدوین، اجراء و اثبات شود در این صورت سازمان برای اخذ گواهی توصیه شده و گواهینامه خود را دریافت خواهد کرد و در غیر این صورت می بایست در زمان مقرر نسبت به اصلاح خود اقدام نماید. گواهینامه صادر شده سه سال اعتبار داشته و در طول این مدت سالی یک یا دوبار به منظور اطمینان از تداوم رعایت الزامات استاندارد نسبت به ممیزی های مراقبتی اقدام خواهد شد . ایزو  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088

مدیریت استراتژیک

در عصری که مدیران با چالش های جدیدی چون پایین بودن عمرتکنولوژی ها،تغییرات ویران ساز ،فرصت های زود گذر،عدم قطعیتوبی نظمی مواجه اند.داشتن رویکردی استراتژیک می تواند آنها ر ا در تمرکز بر افق  های دور دست ، شناسایی فرصت ها ومزیت های رقابتی وانسجام سازمانی یاری کند.
مدیریت استراتژک هنر وعلم تدوین واجرا وارزیابی تصمیمات بین وظیفه ای است که سازمان را برای رسیدن به اهدافش توانا میسازد.

به نظر گالووی (Galloway) مدیریت استراتژیک فواید متعددی به شرح زیر برای سازمان دارد:
  • مدیریت بر اساس پیش‌بینی از قبل، به جای مدیریت واکنشی
  • اهداف مشخص و حس داشتن فلسفه وجودی
  • ایجاد اطمینان بلندمدت از توسعه مبنای تکنولوژیکی، متناسب با جهت گیری آینده سازمان.
  • کمک به ارتباطات از طریق تاکید بر انواع اطلاعات و منابع اطلاعاتی مورد نیاز
  • سازوکاری برای ارتقای سطح بخش‌ها، ورای فشار‌های بودجه ای و موانع سازمانی، بنحوی که اثر‌بخشی بلندمدت سازمان را بتوان محور تاکید قرار داد.
  • چارچوب منطقی برای تخصیص منابع و سیستمی منظم برای تخصیص مجدد منابع از برنامه‌‌‌های جاری به برنامه‌‌های جدید
  • مبنایی معتبر برای اتخاذ تصمیم‌های بلند مدت و ارزیابی عملکرد
  • فرصتی برای مداخله کارکنان متخصص در تعیین جهت‌گیری علمی بلند مدت
  • چارچوب کلان سازمانی برای تصمیم‌گیری که باعث می‌شود از تصمیمات لحظ‌های نسبت به موضوعات با نتایج بلند مدت اجتناب شود. 
  • اجرای استراتژی‌ها ایجاب می‌کند که سازمان هدف‌های سالانه را در نظر بگرید، سیاست‌ها را تعیین کند، در کارکنان انگیزه ایجاد نماید و منابع را به گونه‌ای تخصیص دهد که استراتژی‌های تدوین شده به اجرا درآید. اجرای استراتژی‌ها مستلزم توسعه فرهنگی است که استراتژی‌ها را تقویت نماید، یک ساختار اثربخش سازمانی شالوده‌ریزی کند، تلاش‌های بازاریابی را هدایت نماید، بودجه‌بندی کند، سیستم‌های اطلاعاتی به وجود آورد و از آن‌ها استفاده نماید و سرانجام با توجه به عملکرد سازمان خدمات کارکنان را جبران نماید (بین عملکرد و جبران خدمات کارکنان رابطه‌ای معقول برقرار کند.)
    اغلب، اجرای استراتژی‌ها را مرحله عملی مدیریت استراتژیک می‌نامند. مقصود از اجرای استراتژی‌ها این است که کارکنان و مدیران بسیج شوند و استراتژی‌های تدوین شده را به مرحله عمل درآورند. اغلب، چنین تصور می‌شود که در مدیریت استراتژیک مرحله اجرایی مشکل‌ترین مرحله است و ایجاب می‌کند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند، از خود گذشتگی کنند و نوعی خود کنترلی اعمال نمایند. موفقیت مرحله اجرایی استراتژی‌ها به این امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند، و این نوعی هنر (و نه یک علم) است. اگر استراتژی‌ها تدوین شوند ولی هیچ‌گاه به اجرا درنیایند، نوع اقدام چیزی جز عمل بیهوده نخواهد بود.
    برای اینکه مرحله اجرای استراتژی‌ها به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز انجام شود، مدیران باید از نظر ایجاد ارتباطات فردی از مهارت‌های بالایی برخوردار باشند. فعالیت‌هایی که در زمینه اجرای استراتژی‌ها انجام می شود بر همه کارکنان و مدیران یک سازمان اثر خواهد گذشت. هر یک از بخش‌ها و واحدهای سازمانی باید در صدد برآید که به چنین پرسش‌هایی پاسخ دهد: «برای این که در اجرای استراتژی‌های سازمانی ما نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، چه باید بکنیم» و «چگونه می‌توانیم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم؟» جنبه اصلی مرحله اجرای استراتژی‌ این است که مدیران و کارکنان ترغیب و تشویق شوند در سازمان با شیفتگی و افتخار و در نهایت ازخود گذشتگی کار کنند و در راه دستیابی به هدف‌های تعیین شده از هیچ کوششی فروگذار نکنند. ایزو 

    شرکت بهسان مدیریت پرشین 
    آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
    تلفن :  4-22650151  و 22010088

متن کامل استاندارد ایزو 2000 : iso 9001 و iso 9001 : 2008

اگر به دنبال دنیای اسرار آمیز هستید، مطمئنا آن را خواهید یافت (رابرت آلن)
استاندارد ISO9001:2000  شامل 8 بند اصلی می باشد که به شرح زیر است :
1- دامنه کاربرد : مثلا تولید انواع رزین های صنعتی . دامنه کاربرد هر شرکت در گواهینامه ISO که بعد از ممیزی خارجی دریافت میکند درج می شود .
2- استاندارد مرجع شامل الزامات استاندارد ISO 9001:2000 می باشد.
3-اصطلاحات و تعاریف : در این استاندارد به شرکتی که سیستم ISO را اجرا می نماید سازمان و به شرکتها یا افرادی که از آنها مواد یا خدمات خریداری می شود تامین کننده گویند .
4- نظام مدیریت کیفیت : منظور از این بند تهیه مستندات و سوابق لازم برای اجرای سیستم می باشد . مستنداتی که باید برای اجرای سیستم تهیه شوند عبارتند از :
خط مشی کیفی :
مدیر عامل سازمان مقاصد و سیاستهای کلی کیفی شرکت را معمولا در یک صفحه به تمام پرسنل خود اعلام می کند .
اهداف کیفی :
با توجه به خط مشی کیفی تهیه شده شاخصهای کیفی قابل اندازه گیری تعیین می شود و برای سالهای بعد هدف گذاری گردد .مثلا درصد ضایعات اگر در حال حاضر%2.5 است هدف سال بعدمیتواند %2 باشد .برای رسیدن به این اهداف باید برنامه ریزی نمود .
نظامنامه :
کلیه الزامات استانداردبه طور خلاصه درنظامنامه آورده می شود.این مدرک به صورت کتابچهای تهیه میگردد که با مطالعه آن نحوه اجرای سیستم در آن شرکت از آن استنباط می گردد .
روش اجرایی :
در ISO 9001:2000 حداقل6 روش اجرایی باید تدوین گردد . روش اجرایی بیان می کند که فعالیتی را چه کسی ، چه وقت و کجا یا به عبارت دیگر ( کی ، کی ، کجا ) انجام دهد . این روشهای اجرایی الزامی عبارتند از 1 -کنترل مدارک 2- کنترل سوابق 3-کنترل محصول نا منطبق 4- اقدام اصلاحی 5- اقدام پیشگیرانه 6- ممیزی داخلی.
دستور العمل : بسته به پیچیدگی فرایندهای سازمان برای اطمینان از نحوه انجام صحیح کار باید دستورالعمل تهیه گردد. دستورالعمل نحوه چگونگی انجام کار را بیان می کند (مانند دستورالعمل نحوه کار با دستگاه تزریق یا دستگاه جوش CO2.)
نقشه های فرایند:
فرایند فعالیتی است که با استفاده از منابع لازم ورودی را به خروجی تبدیل می نماید . تمام فرایندهای تولیدی، خدماتی و مدیریتی باید ورودی های و خروجی ها ی آنها و منابعی که برای اجرای آنها لازم است ، مشخص گردد . این منابع شامل نیروی انسانی یا تجهیزات و امکانات می باشد . نقشه فرایند نمایانگر فرایندها ، ورودی ، خروجی ، منابع و کنترلهای که روی فرایندها صورت می گیرد می باشد .
فرمها :
برای اجرای نظام کیفی ISO 9001:2000 باید تمام فعالیتهایی که انجام می شود شامل تولید ،بازرسی ،آزمایش و… در فرمهای مربوطه که متناسب هر سازمانی طراحی می گردد،ثبت گردد.
ثبت فعالیتها در فرمها کمک می کند که بتوان سوابق کلیه محصولاتی که تولید شده است را ردیابی نمود .
بند 5- مسؤلیت مدیریت :
مسؤلیت ،اختیارات و شرح وظایف هر شخص بایدمشخص گردد . مدیریت ارشد باید تعهد خود را به برآورده نمودن الزامات مشتری و الزامات قانونی و دولتی اثبات نماید . مدیر عامل یکی از مدیران خود را به عنوان نماینده مدیریت در کیفیت به منظور اطمینان ازاثر بخشی نظام مدیریت کیفیت بر می گزیند . کلیه گزارشهایی که واحد های مختلف شرکت به همدیگر یا به مدیر عامل ارائه می نمایند باید به صورت دوره ای مشخص گردد. جلسه ای تحت عنوان جلسه بازنگری مدیریت با حضورمدیر عامل و سایر مدیران برگزار می گردد . این جلسه معمولا سالانه 3 یا 4 دفعه برگزار می گردد. هدف از این جلسه بازنگری مدیریت کیفیت و پیگیری رسیدگی به مشکلات کیفی ، ضایعات ،شکایات مشتریان ،بهبود مستمر و … می باشد.
بند 6 – مدیریت منابع :
منابع بر 2 نوع است : 1- منابع انسانی که همان نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام کلیه فعالیتها است . 2- زیر ساختار که منظور تجهیزات ، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ، ساختمان ،‌فضا و … است . مدیر ارشد سازمان باید منابع کافی را بدین منظور فراهم نماید . سازمان باید از پرسنل شایسته (Competent )‌برای فعالیتهای مؤثر بر کیفیت استفاده نماید . شایستگی پرسنل به 4 عامل زیر بستگی دارد :
1- آموزش
2- تجربه
3- تحصیلات
4- مهارت
برای افزایش شایستگی پرسنل سازمان باید برنامه آموزشی برای کلیه پرسنل تدوین نماید . این آموزشها می تواند داخل یا خارج از شرکت برگزار گردد.
بند 7 – پدید آوری محصول
کلیه فرایندهای در ارتباط با مشتری باید شناسایی گردد و نیاز مندیهای مربوط به محصول باید بازنگری گردد. فرایند خرید یکی از فرایندهای مهم محسوب می گردد . کلیه تامین کنندگان که از آنها مواد یا خدماتی خریداری می گردد مانند فروشندگان ، تولیدکنندگان مواد ، شرکتهای باربری ، تعمیر کاران خارج از شرکت و … ابتدا باید ارزیابی شوند . معمولا تامین کنندگان بر اساس درجه A وBوC تقسیم بندی می شوند . در فرایند خرید قبل از تحویل مواد توسط انبار ابتدا باید مواد ورودی مورد بازرسی و آزمایش قرار گرفته و تایید شوند سپس در کاردکس انبار ثبت گردد. کلیه مواد موجود درانبار باید دارای کد شناسایی و ردیابی باشند و وضعیت بازرسی آنها یعنی تایید یا مردود یا تایید مشروط مشخص گردد. شرایط نگهداری کلیه کالاها اعم از مواد یا محصول باید مشخص گردد . این شرایط شامل دمای مورد نیاز، فضای انبار ، رطوبت و … می باشند . سازمان باید از انبارهای مناسب بدین منظور برخوردار باشد . کلیه دستورالعملهای تولیدی درحدی که نیاز باشد باید تدوین گردد . همانگونه که قبلا نیز بیان شد دستورالعمل ؛چگونگی انجام کار را توضیح می دهد . برای اطمینان از سرویس دهی خوب باید تعمیرات پیشگیرانه ( Preventive maintenance ) بر روی کلیه تجهیزات و دستگاههای شرکت به صورت دوره ای صورت گیرد. هر گونه تعمیرات چه به صورت دوره ای یا اتفاقی باید در فرمهای مربوطه ثبت گرند.
بند 8- اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و بهبود
کلیه فرایندها می بایست بر اساس نقشه فرایندهای مربوطه کنترل و مورد پایش (Monitoring )قرار گیرند . یکی از موارد مهم که باید اندازه گیری گردد ، میزان رضایت مشتری است که می تواند از طریق فرمهایی به صورت مصاحبه یا تکمیل توسط مشتریان تعیین گردد. اهداف کیفی که برای ماهها و سالهای بعد تعیین شده اند باید به صورت دوره های تعریف شده مثلا هر سه ماه یک بار مورد پایش قرار گیرند . قبل از ممیزی خارجی توسط مؤسسه گواهی دهنده (Certification body) باید سیستم مدیریت کیفیت توسط چند نفر از پرسنل شرکت که معمولا همان اعضای کمیته راهبری ISO هستند ، تحت ممیزی داخلی قرار گیرد . این ممیزان توسط مشاور ؛آموزش داده می شوند . اجرای ممیزی داخلی معمولا سالیانه 2 یا 3 بار در سال باید صورت گیرد. گواهی که توسط مؤسسه گواهی دهنده صادر می شود تا 3 سال اعتبار دارد ولی مؤسسه گواهی دهنده هر سال یا 6 ماه یکبار سیستم کیفی شرکت را ممیزی مراقبتی می نماید . سازمان به منظور بهبود سیستم کیفیت شرکت باید کلیه موارد عدم انطباقی که درسسیتم پیش می آید را با اقدام اصلاحی و پیشگیرانه رفع نماید . همچنین باید پروژه هایی را تحت عنوان پروژه های بهبود مستمر به منظور ارتقاء روند کیفی محصولات خود تعریف و اجرا نماید .
ISO 9000
در سال 1978انگلستان استاندارد مدیریت کیفیت BS5750 را برای سازمانهای خود جهت افزایش کیفیت معرفی نمود. سپس در سال 1987 و 1994 این استاندارد توسط اداره استاندارد جهانی بازنگری و تحت نام استاندارد ISO9000 مشهور گردید . این استاندارد توسط کشورهای دنیا پذیرفته شد و به عنوان مرجعی برای استاندارد کردن فعالیتهای مدیریت کیفیت معرفی شد و تا کنون در هزاران سازمان کوچک و بزرگ دنیا استقرار یافته است .  ایزو   

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088

عارضه یابی

بن بست وجود ندارد،باید راه خروج از مشکلات را یافت.
سازمان ها تحت تاثیر عوامل داخلی وخارجی در بسیاری از مواقع یه علت مشغله های کاری وروزمرگی با غافل شدن از عوامل مهم در اثربخشی وکارایی فرایندهایشان توان رقابتی خود را ازدست داده وبه تدریج به سوی نابودی پیش می روند.
فرایند عارضه یابی مجموعه اقداماتی است که در ان سازمان به بررسی وضع خود نموده ونقاط ضعف وعوارض موجوددر سازمان را شناسایی می نمایند.

در عارضه یابی،باتشکیل تیم های CFT اقدام به شناسایی مشکلات بالقوه وبالفعل وبیان این مشکلات وشواهد مربوط به انها می نمایند،در گام بعدی این مشکلات ریشه یابی شده وبامشارکت سازمان طرح ها وبرنامه هایی برای رفع انها اندیشیده میشود. ایزو  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088