سرآمدی سازمانی EFQM و جایزه ملی کیفیت

حرکت به سوی سرامدی تنها راه بقا سازمانها درجهان پر تلاطم امروز است.سازمانها باید به طور مداوم عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهند. یکی از بهترین راهها در این زمینه استفاده ازمدل EFQM می باشد که به وسیله چهارده مدیر برگزیده ومشهور کمپانی های بزرگ اروپایی در سال 1988 به تقلید از جایزه مالکوم بالدریج (جایزه ملی کیفیت امریکا)طرح ریزی شد در ارزیابی عمل امده در سال 2003 حدود 70% شرکت های اروپایی از این مدل برای ارزیابی خود استفاده میکردند. مدل EFQM سازمان را در 9حوزه مورد ارزیابی قرار داده که5حوزه ان،توانمند ساز می باشد واین حوزه ها ،بیان کننده نوع فعالیت های سازمان وچگونگی انجام ان می باشد وچهار حوزه باقیمانده رانتایج تشکیل میدهد که مشخص کننده خواسته هایی می باشد که سازمان با اجرای توانمند سازها به آنها دست میابد. سازمان ها با استفاده از مدل EFQM به نتایج زیر میرسند:

• شناسایی نقاط قوت سازمانها
• شناسایی حوزه های بهبود
• شناسایی پروژه های که سازمان را به سوی تعالی رهنمون می شود. ایزو  


شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.