ایزو 15189

سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه های پزشکی
Particular requirements for quality and  competence
ISO 15189 بوسیله کمیته فنی ISO/TC 212 تهیه شده و جهت ارزیابی آزمایشگاههای کلینیکی و سیستمهای تشخیص آزمایشگاهی بکار می رود. هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت در آزمایشگاه های پزشکی می باشد.

این استاندارد که بر اساس ISO/IEC 17025 و ISO9001 می باشد، الزاماتی برای صلاحیت و کیفیت که خاص آزمایشگاه های پزشکی است را ارائه می دهد. خدمات آزمایشگاه پزشکی در مراقبت از بیماران ضروری است و بنابراین باید به منظور برآوردن نیازهای تمام بیماران و کارکنان بالینی که مسئولیت مراقبت از بیماران را بر عهده دارند، در دسترس باشند. اینگونه خدمات شامل ترتیباتی برای پذیرش، آماده سازی بیمار، شناسایی بیمار، جمع آوری نمونه ها، نقل و انتقال، ذخیره سازی، پردازش، انجام آزمایش نمونه های بالینی و متعاقبا صحه گذاری، تفسیر، گزارش و مشاوره با در نظر گرفتن ایمنی و اصول اخلاقی در فعالیت های آزمایشگاه پزشکی می باشند. بنابراین آزمایشگاهیان تلاش کردند تا استانداری تهیه کنند که همه نیازهای اساسی یک آزمایشگاه تشخیص طبی را در بر بگیرد. این استاندارد تحت عنوان استاندارد ۱۵۱۹۸ نام گذاری و منتشر شد. 

هدف استاندارد ایزو ۱۵۱۸۹ چیست؟
  •  ISO 15189  تایید اعتبار یک آزمایشگاه است و با این استاندارد بین عموم صلاحیت دار شناخته می شود. بنابراین برای عموم مردم شاخصی می شود تا بتوانند سرویس سلامت خود را بین سرویس دهندگان انتخاب کنند.
  •  تطابق با استاندارد به آزمایشگاه کمک می کند تا کار خود را به خوبی و با دقت و همچنین طبق استاندارد ها انجام دهند و محکی برای حفظ مهارت آزمایشگاه را فراهم می آورد.
  •  تطابق با استاندارد موثرترین وسیله بازاریابی برای آزمایشگاهی تشخیص طبی است و می تواند پاسپورتی برای پیمان کاران باشد که نیاز به تائید آزمایشگاه طرف قرارداد خود دارند. 

  • شرکت بهسان مدیریت پرشین 
  • آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
  • تلفن :  4-22650151  و 22010088
  • www.behsaniso.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.